Wednesday, December 03, 2008

terkejut beruk

Salam.

Fuhh. It was a long way to this hotel. I arrived hotel at 6.30pm yesterday, hungry and tired. Thinking of ordering from the room service menu, tp there's not so much choice and I have no choice jgk but to order. Ordered and ate only quarter of it. Tak sedap sgt. Way below expectation. Hehe.

Anyway, tadi I was reading my emails, nak bukak aircond sejuk sgt so I let open the balcony door. Even malam tadi pun tido without a/c. Tgh2 baca email tu I saw something 'grey' colour standing in front of the door. I really thought it was a cat. But then biasalah, lambat sket nak react baru terfikir, my room is at Level 4, camne lah kucing berani sgt nak panjat sampai atas tu. So I turned my head, pastu nampak beruk. Astaghfirullahalazim. Terkejut giler sampai tak leh nak jerit. Pastu I took the newspaper pakai nak halau dia lah konon. Luckily dia masuk sket jer. Kalau betul2 dalam bilik, tak ke nak kena lari2 halau dia. Then beruk tu keluar, pastu by the time I wanted to close the door dia cam agressive lak, nak attack balik. Cepat2 aku tutup pintu. Huh.. time tu heartbeart mmg laju giler, istigfar byk2.. nanti baby dalam perut pun sama terkejut. Terkejut beruk..hehe.

Then I read something on the balcony door which says:-

Dear Guests, please do not encourage or feed the monkeys as they can become agressive. Kindly ensure the balcony door is closed before leaving the room.

There you go. I should have read that so takdelah terkejut sgt bila nampak beruk.

Huh..lepas ni I will never ever open the door. Lesson learnt. My room is facing the sea, so cam best jer lah bukak balcony door, dpt angin laut. Terus teringat hubby. Nantilah.. korang dah kahwin nanti tahulah camne.. Hati seorang isteri. haha.. Hehe.. sempat lagi. Mesti korang kata aku ni jiwang karat2 kan. My colleague selalu bising coz hubby always call my w/station, tak cakap lama pun, kejap jadi lah. Tp frequently. Pastu dulu masa kitaorang lom kahwin dia asyik cakap, ala..sindrom sebelum kahwin..nanti dah kahwin mesti lain.. That is so totally wrong, in fact lepas kahwin lagi selalu calling2 and msg. Sebabnya dulu kitaorang nak kata bercinta sgt2 tu takdelah. Sikit2 jer coz tak lama lepas tu tunang 3 bulan then terus kahwin. Dah tak layan lah bercintan cintun before kahwin ni (this is based from experience, OK) hehe..

Klah, I'm hungry. Igt nak keluar gi beli food tp masa training tadi bdk2 ni cakap byk beruk, so kena baik2 jalan.

Hoho. Better don't. Room service menu will serve me enuff.

No comments:

Related Posts with Thumbnails