Wednesday, October 15, 2008

sayang kin4b4Lu

Salam.

Wah. I'm feeling so blues now. Actually it started since last weekend, I am missing my hubby so much sampai duk rumah sorang2 sedih lak. So I went to stay with my friend, who is now on attachment at our region, she's staying in a service condominium, with 3 superlarge bedroom ( kaya tul minah ni.. sewa rm5000.. hehe..duit company lah tapi..) The best part is, the place is sooo near to the office. 5 minutes leh sampai by car. Semalam jer baru tido rumah sendiri.. tu pun sebab baju dah habis..

Anyway, this morning plak my hubby sent a song to me through our office communicator.. hehe. (cost saving). The song was the first song he dedicated to me, when I was at offhore for the first time -in June 2006. Biasalah.. style2 typical nak ngorat. haha.. Mula2 I was confused, apahal lah pulak mamat nih.. I thought he was only fooling around. Alih2 pergi mana2 jer - kat control room ke, quarters ke or anywhere at the platform semua org pasang lagu tu and nyanyi lagu tu.. saja lah nak menyakat.. kelakar jgklah.. at that time I didnt take it seriously.. buat2 serious lah konon, hehe. He was a very straightforward guy, the moment nak balik tu dia cakap jer terus-terang.. Terkejut beruk lah jgk.. dalam hati fikir apehal lah mamat ni jiwang tiba2 jer..malas nak layan.. coz time tu ada bf lagi.. zaman2 love is blind.. haha.. Tp he didnt give up easily.. sampailah kitaorang dah berjodoh.. alhamdulillah.. (well, that is to cut short the story).. kalau nak long story byk jgklah tragic2 moment, obstacles and etc.. tp mmg tak menyesal lah when I decided to give him a chance by meeting my parents..

So here's the song, mmg famous lah kat Sabah ni.. nak dgr lagu tu camne kenalah cari sendiri.. google jer..confirm jumpa..


Tinggi tinggi gunung kinabalu
tinggi lagi sayang sama kamu,
biru-biru hujung kinabalu
tengok dari jauh,
hati saya rindu

Kinabalu dekat di Kundasang,
Banyak sayur puas pilih-pilih,
apa guna pergi luar negeri,
naik Kinabalu,
hati saya rindu

(Korus)
Sumandak-sumandak pun ramai menunggu,
Menari-nari lenggang sumayau,
Sekali melihat melepak kulitnya,
sayang jatuh cinta............

Sayang-sayang saya Kinabalu
Kaamatan pesta bulan lima
Sayang-sayang kita pergi tamu,
Jalan Tamparuli
Hati saya rindu


uhuk2.. lagilah bertambah rindu.. asyik dgr lagu ni jer dari pagi.. :(

2 comments:

Mommy Lyna said...

hi emma,

been reading ur blog since ever, silent reader je.

but cannot be silent lah skg..

CONGRATES on your PREGNANCY!
take care yaaar~

(since we're working for d same comp. mana tau one day kot terjumpe kn?

Emmachann said...

Dear Mommy Lyna,

thanks for dropping by, even as a silent reader.. hehe..

with that, I'll include you in my blog list ya, hope u dun mind.. thanks for the wish!!

waa..same OPU ek, ramai jgk bloggers ni.. maybe its one of the way to release stress.. huhu..

Related Posts with Thumbnails