Wednesday, September 13, 2006

the return of the writer..

Assalamualaikum.

Hola everyone! Its been agessss since my last update kan. Lama gilerrr. Thousands apologies to all the loyal visitors, which I think maybe at this point of time they have stopped visiting this blog. Hehe.

Anyway, Im not in the office while writing this. Coz asal nak update kat office jer mesti byk sgt disturbances & interruptions, i.e my boss suddenly standing behind me, watching what was I doing. So far blum lagi kantoi, but Im not sure if dia pernah nampak tp buat2 tak nampak..hehe..

I actually just got back from the 2 months induction training for new exec. Best gilakk.. I’ll post some of the pictures later kat sini. Apart from attending classes and listening to even some of the non-related modules, we really had fun. Sunburn? Oh yes, definitely. Kata kat terengganu kann.. Lagi pulak at 5.30pm everyday we had inter-group sports games. Beach soccer, netball & mixed volleyball. My group, named Bullbuster (ala2 goal & gincu lah konon) got first placing in soccer, both women & men team and mixed volleyball while for netball we won 2nd place. Not too bad ha..;) Even the guys pun main netball. Mmg kelakar, tp enjoy habis. Then treasure hunt yg mmg tidak akan dpt ku lupakan itu. (hanya org2 PIPE 5 yg mengerti..) Pedas giler ok! I was running into tears stock yg macam tak henti2 punya.hehe..Terus lari kat kitchen n makan 3 sudu strawberry jam baru hilang pedas & pijar tu..

Trip to Redang pun best gak, snorkeling beria2. I cant swim, tp ada pakai life jacket lah. But pakai life jacket pun tak jugak pandai nak berenang. Haha. It was my first experience though. Seriously, cantikkkk sgt all the corals and fishes. Pastu ikan besar2, belut pun ada. Time tgh snorkeling tu menjerit2 sebab takut. Hehe.. Biasalah, imagine yg bukan2.

But time gi Kenyir paling best, dahlah dpt makan durian, manggis & rambutan yg sgt byk, pastu air terjun kat sana pun sejukk giler & best. Sampai demam2 makan durian byk sgt.hehe..

Modules kat Instep pun best, especially masa workshop. Yelah, practical kan, takdelah ngantuk lalok2 dalam kelas. Haha..If tak memanjang lah tidur jer. Some of modules kena work in group. Macam2 benda lah kena buat. Dari berlakon sampailah presentation. The best part was masa kat Janda Baik kena buat clock tower lah konon2, pakai buluh tp due to technical & design error my group punya runtuh. Haha.. tak dpt stand pun. But kira ok lah tu, kitaorang tak give up sampailah habis masa. Try jugak nak ikat kat sana2 sini kasi tegak..keskeskes..

At night pulak, main activity kena practice karaoke. Hehe.. adalah one of my officemate ni mmg terror bab2 event management ni. So she organized PIPE 5 Idol ( Ala2 American Idol lah kunun) hehe. I was forced to be one of the contestants. Mula2 volunteer nak jadi committee, but she rejected sebab nak suruh masuk. So yes, I did enter the contest. However, I didn’t win. Takpelah kan. But I did give my best. Sampai serak2 suara. List of song that I sang– Dua Insan, Elegi Sepi, Leaving on the jet plane (ni unplugged version), Syurga Idaman and masa final night tu Langit ke-7. hehe.. takpe, maybe next time..

So that was it, the whole bunch of story for 2 months. I think we all passed the induction training with flying colours! Haha.. siap ada graduation lagi. From Sabah ada 9 of us and we got even closer. Before induction hari tu taklah close sgt, biasalah officemate kan so kawan2 gitu2 jer. So the induction itself dah develop a good relationship between us, not only among kitorang yg from Sabah jer tp dgn budak2 OPU lain jugak..

And now, back to reality. :( First week masuk office mmg takde mood langsung nak buat kerja. Siap malas lagi nak tanya if ada kerja ke tak kat boss. Haha.

I think that is all for now. To be continued lah, insyaAllah. Part II will update cerita2 kat Sabah pulak.

Bubye!!

No comments:

Related Posts with Thumbnails