Tuesday, May 11, 2004

home sweet home

assalamualaikum wbt..

apa nak citer ek..hmm..coz tiba2 jer terasa macam nak update.. nak kasi hilang nervous sikit..pagi nih bgn sejuk giler. wondering whether is it winter or spring nih?? adehh.. few things happened last weekend.. project report has been submitted.. thanks to ima-sky who helped me a lot to edit it.. hehe.. and pasal what had happened, its not ur fault anyway.. so ko tak perlu rasa bersalah tau!! also many thanks to Supi & abg wan.. not forgotten abah.. nih yg paling byk contribute to the editing process.. but yeah, another stage to go, technical presentation this coming thursday.. huhu.. nervous gak nih. bagi aku cakap benda lain bolehlah.. i remember those times masa kat Polytechnic selalu ada presentation. byk giler..boleh katakan twice in a month..at the end of the semester tuh lagilah.. tiap2 minggu.. but dats totally different from here.. itu dalam bm, kalau ada english presentation tuh for certain2 subject such as safety, process, english.. yg bestnya bila group lain present time tuh lah nak attack diaorang dgn macam2 soalan yg kekadang langsung takde kaitan. haha.. but bila group aku present kenalah bersedia physical & mental untuk menerima serangan balas dari pihak2 berkenaan.. selalunya untuk subject safety lah yg best.. ada sekali tuh group aku present pasal kebakaran kot.. jenis2 api.. bla..bla.bla. pastu cara2 memadam .. basically semua pasal API..

dulu2 fikir jugak apehallah nak belajar subject nih.. just imagine, siap ada satu Chapter nih pasal API jer..tapi bila kitaorang kena buat praktikal memadam kebakaran barulah tahu betapa pentingnya... fuhh.. masa tuh api mmg tinggi giler.. ada lah tinggi atap rumah.. takutt jugaklah.. pastu encik tuh offer siapa nak try.. and ramailah jugak budak2 lelaki try.. ada jugak yg tak padam.. coz perlukan skill utk padamkan api tuh.. tiba2 jer encik tuh tanya perempuan takde wakil ke.. haiii.. apa lagi.. classmates aku time tuh lah nak mengenakan aku, sebut2 nama..dahlah ada 7 org je ppuan kat jabatan teknologi petroluem tuh.. terus encik tuh pun, ha.. awak pulak.. dia bagi tong pemadam api yg berat tuh kat aku.. adehhh.. nak tak nak kenalah amik.. masa tuh mmg gelabah n takutt jugaklah.. api tuh tinggi nyer 3 kali ganda dari aku. encik kata, kalau awak tak padam api tuh, api tuh padamkan awak nanti.. mula2 aku padamkan tuh, api tuh cam dekat lagi kat aku.. masa tuh igt nak surrender dah.. tapi tak boleh.. kalau berhenti padam mmg api tuh terus kena kat aku nanti..encik pun dah jerit2 dah suruh tekan tong tuh kuat sikit.. huishh.. terasa macam bomba kejap ( hehe.. ada member aku dulu kadet bomba kat sekolah teknik pun blum pernah lagi buat praktikal nih..nak sebut ke?? tak yahlah.. kalau aku sebut korang confirm kenal.!! haha) then akhirnya tanpa aku sedar api tuh padam.. sebab aku rasa saat2 akhir tuh aku cam lelap mata. punyalah takutt. sampai tak sedar api dah padam tapi aku pergi tekan lagi tong tuh. lawak betul.. tapi mmg bila dah buat praktikal tuh barulah aku dapat imagine camana lah kerja bomba nih.. itu baru tong pemadam.. belum lagi paip yg pressure kuat giler tuh..

sebut2 pasal paip nih.. masa kat teknik pd dulu, aku selalu tgk member aku yg kadet bomba tuh dok buat praktikal camne nak gulung paip lah, siap dgn isyarat2 tangan.. hahahha.. lawak222... masihkah ko igt?? aku pun heran, antara byk2 kelab yg ada, kelab bomba jugak menjadi poojaan..hehehe.. ko jgn marah..aku sekadar mengingatkan kenangan2 lawak di sekolah.. mana tahu kot2 ko lupa pulaks..ahakzz..

hehe.. dah citer pasal citer2 bomba nih hilang sikit nervous aku.. aku kalau nervous nih mmg buat apa pun tak jadi.. time nih lah teringat cikgu juliana (cikgu english masa kat teknik) yg byk bagi tips untuk english presentation.. okeh.. kena sambung balik buat power point slide nih.. dah 10 kali aku dok tukar layout slide yg sama.. adehhh.. semuanya serba tak kena..

ha.. korang, yg baca blog nih..apa lagi.. gi sambung study.. korang tuh exam seawal minit pertama.. aku exam di minit2 tambahan.. hehe.. oraitt.. all the best.. semoga semua orang beroleh kejayaan yg cemerlang.. amennn.. - utk budak2 kat Uni of Strathclyde, Glasgow tuh Good Luck untuk exam esok.. ( gilerr cepat exam..!! aku present pun belum korang dah nak exam..and definitely korang akan habis exam before aku start..)

okie dokie.. wassalam..

p/s: many THANKS to aNNe yg masak nasi special, terung masak sambal & ikan salmon stim kot siap ngan air asam n sambal belacan lagik..fuhhh.. SGT sedap anne.tq!! (hehe.korang jgn igt kitaorang duk uk nih tak makan mega2)

-emmachannCHinnChunn..frozen-

No comments:

Related Posts with Thumbnails