Friday, May 07, 2004

critical damping

salam..

di saat2 genting nih aku rasa nak menulis pulak.. boleh tak?? hehe.. well, beberapa hari nih aku telah berjaya akhirnya mengorbankan tido (ehekkss. aku nih susah sikit nak korban tido.. benda lain boleh.. hehe. sapa yg kenal lama faham lah kot..) plus today cam excited and happy sket.. tadi call family.. uishh.. bukan main lagi, ma n abah kat Nilai 3 dgn family angkat aku dari sarawak.. diaorang sampai last week, itupun unplanned coz ada orang meninggal.. alang2 tuh teruslah stay lama sket.. kat Nilai 3 tuh byk jual kain ela yg murah2 (ala2 kat Tangkak lah kiranya..) so mama tgh sibuklah pilih kain untuk wedding abg aku.. si nina kecik comei tuh pun ikut jugak.. manja betullll.. bukan main petah lagi bila bercakap..nih yg tak sabar nak balik!! yey!!

masa borak2 ngan ayah aku, biasalah.. jadi biro pengaduan.. dia as usual, bagi advice yg ringkas dan padat.. coz kalau cakap panjang2 pun bukannya aku nak dgr.. hehe.. he said "u have to finish whatever u have started".. project punya pasal lah nih.. karang cakap susah dia cakap balik " uve choosed the path, so u have to do it ur own way.." adehhh.. toinkkkk..!! terkena balik lah aku.. igt nak mengadu..hehe.. but yeah.. he's the best..!!

pastu abah citer lagi, kat taman aku tuh ada this one girl baru meninggal.. innalillah.. hari nih dah masuk 7 hari, coz tadi abah n the geng amik contract memasak.. (ha, jgn tak tahu ayah aku chef.. but bukan the naked chef lah.. hehe) arwah meninggal sebab leukimia.. but actually family n dia sendiri tak tahu pun dia ada sakit tuh.. tiba2 a week ago, dia gi clinic dekat rumah tu.. then dia pengsan.. pastu sampai refer ke Pantai Medical Centre.. doctors said that dia ada pendarahan dalam otak.. so kena buat operation.. lepas operation tu lah baru tahu dia ada leukimia tahap kronik (tdk boleh diselamatkan, melainkan dgn kuasa Allah).. 2 days after operation tuh, terus meninggal.. n family dia semua macam terkejut, even dia sendiri mmg tak pernah sakit2 before this.. hmm.. aku kenal jugaklah arwah tuh.. dia selalu ronda2 taman naik skuter.. cantik n lawa budaknya.. umur dia if im not mistaken 20 thn kot..

tulah.. dari cerita2 tuh kita mmg tak tahu bilakah hidup akan berakhir.. Allah jer yg tahu ajal dan maut kita.. tahu2 jer ada sakit.. 2 hari lepas tuh meninggal.. mmg satu tamparan hebat jugaklah bagi family dia.. itulah yg aku bayangkan masa sakit hari tuh.. terfikir, kalau lepas operation tuh ditakdirkan Allah tarik nyawa macamana..?? wallahualam.. sebab tuh lah kena hargai masa sihat tuh.. kalau dah sakit macam2 nikmat tak boleh rasa. hmm.. tu jelah aku nak citer.. semoga arwah ditempatkan bersama2 orang yg beriman dan rohnya dicucuri rahmat.. Al- Fatihah....

wassalam..

Song: Munajat Seorang Hamba
Group: HiJJaz

No comments:

Related Posts with Thumbnails