Monday, March 22, 2004

bored Sunday

salam..

allop..woke up late today.. biasalah..its Sunday kan..but actually my left leg is so painful coz of yesterday's game.. well.. I dun wanna talk much about the game but basically we didnt get through to the final..lost to newcastle uni.. too bad ha.. how can u expect to win if u didnt practise as good as the others.. huhu..so, boleh diterima lah kekalahan itu..

and today, as the results, kaki sakit & perut pun sakit.. baru teringat..rasa nya kat kaki tuh pasal dulu I had this muscle pain sampai kena naik stretcher St John sebab masa tuh tgh rehearsal utk perbarisan hari Merdeka.. each brass band sekolah kena participate..so, kenalah pergi menda tuh..time tuh baru Standard 6..

cant remember exactly how it happened but masa tuh tgh lari2..coz cikgu dah panggil suruh masuk line balik..tgh2 lari tuh tiba2 macam jatuh & terus tak boleh jalan.. and my frens pulak ingat i was making a joke or acting ke apa sebab selalu jugak lah aku buat2 tak leh jalan masa training..puaslah aku explained yg kaki tgh sakit..bila aku dah nangis baru diaorang percaya.. lawak betul diaorang tuh..

so, tgh2 kelam kabut tuh cikgu panggil st john, red cross..semua datang.. coz everyone confused tak tahu what the pain was..aku nak explain lagi lah tak reti..dahlah tgh panas & sakit lagi mau tanya byk2.. nway, then nak tunggu stretcher lagi satu hal.. so, mula2 tuh diaorang angkut aku gitu jer..pakai tgn nak letak kat tepi padang..coz incindent tuh tgh2 padang..huishh..malulah jugak waktu tuh..dahlah masa pancaragam korang tahu jer lah pakai apa menda..pakai skirt.. about 10 minutes later baru ada stretcher. then tanpa berlengah lagi St John ppl tuh bawak pergi the nearest clinic..kat tgh2 town Seremban tuh aku diusung dgn stretcher tuh..boleh imagine tak??sampai kat klinik terus doctor check and dia cakap aku ada muscle pull and siap x-ray lagi..pastu dia tunjuk gambar x-ray tuh kat my parents and she said that joining otot kat lutut & peha tuh dah hampir nak koyak..huishh..ngeri giler tgk.. then dia boleh cakap lagi dat benda2 nih selalunya jadi kat football players or rugby..but suddenly jadi kat aku umur 12 tahun & perempuan.. so, doc tu kata aku nih terlebih active ( which is true somehow, hehe ) pastu dia tanya aku main game apa.. aku cakaplah netball, volley, hockey, bola baling and pancaragam.. dia pun tak heranlah lepas tuh apasal aku kena muscle pain tuh..

so, kesudahannya..aku kena pergi physiotherapy kat Hospital Seremban for 3 months, 2 days per week.. tak pasal2..pastu bila pergi physio tuh tgk2 aku sorang jer budak..yg lain orang2 tua & ada sorang abg footballer nih..scary jugaklah..nurse pun cakap cam nih first time diaorang dapat patient budak ppuan.. haha.. pastu doctor tak kasi main apa2 game for at least 1 year or otot tuh akan koyak..kalau dah jadi gitu, maka kena operate lah.. but as usual, u know me..naik jer secondary school aku dah main netball untuk sekolah..hehehe..

already..its dinner time..apalah menu hari nih ek..hehe..confirm sedap punya..kengkawanku yg masak.. okie dokie..hopefully kaki nih tak sakit esok..kang tak pasal2 tak gi class..dahlah class aku Monday jer..

wassalam..

No comments:

Related Posts with Thumbnails