Thursday, October 14, 2004

puasa

Assalamualaikum..

hyee.. hari nih terlambat sikit bgn.. bgn2 jer dah 6.20am..terkejut aku.. aku rasa aku set jam kul 4.45am.. mesti tertutup sendiri.. hehe. :P

pagi2 lah dah ber'ring-ring' ngan ayah aku..hehe.. mmg bestlah skype nih..tak payah beli telco card lepas nih..ehhh..kena beli jugaklah.. kena melapor diri.. ;)

since entry hana citer pasal bulan puasa, aku pun nak citerlah sikit.. terasa syahdu betul bila korang takde.. time bulan puasa nih yg aku rasa aku betul2 rapat ngan korang.. pasal terawih rasanya aku sempat pergi beberapa kali jer.. coz aku & shik kojer.. so, aku & shik terawih kat Rockingham House jer.. :P ..then minggu ketiga yg aku tido rumah korang masa weekend (kat bilik fiza yg sejuk & damai itu..) was my last fasting week.. ahad tu jer dah sakit.. tak tahulah kot2 aku tido bilik fiza punya pasal ke..hehehe..

anyway, aku mmg igt lagi lah yg fiza, shik & anne teman aku gi hospital.. diaorang dah siap balik bukak puasa & dtg balik ngan korang ramai2 aku blum lagi dapat katil.. time tu hana buat bubur.. tiba2 aku rasa berselera betul nak makan.. and after that, tiap2 hari koranglah pelawat setia aku di hospital.. hana, bubur lambuk ko mmg terbaiklah! yg pasti, tidak sekali2 aku akan melupakan ikan bilis garing & kuih cornflakes brunswick!!! giler lahh..mmg mencengkam perut aku betul!! tul tak as?

to sum up, mmg korang the best friends ever.. sedih giler aku... dahlah tak dpt sembahyang raya ngan korang, pagi raya tu pulak aku ditinggalkan keseorangan kat rumah.. bapak aku beraya sakan pulak.. ntah mana pergi....hehe.. nasib baik as hantar rendang, nasi impit & kuah kacang untuk aku..kalau tidak mmg tragis jugaklah..hehehe..

insyallah sahur nih aku bersahur ngan yana nanti..hehe.. ill make sure yana tak makan nasi pelik tu lagi..hehehe.. tapi kalau nasi goreng + minyak SAPI + telur tu aku tak dpt nak imagine camana.. hehehe..

so here, i would like to take this oppurtunity to wish all of you Selamat Berpuasa.. berdoalah agar kita sihat walfiat untuk menjalankan ibadah puasa..insyallah.. kalau sakit nanti kan susah.. dah tentu 18 hari korang kena ganti puasa... :P

till then, take care & be good..

wassalam..

loves,
emmachann

No comments:

Related Posts with Thumbnails