Saturday, September 11, 2004

my best fren's birthday

Assalamualaikum..

huh..finally.. dah selesai pun kenduri.. alhamdulillah..

so here i wanna say thanks to everyone yg datang ke kenduri tu.. from KL, Malacca, Perak.. yg Perak tu aku paling tak sangka dia akan datang jugak. hehehe.. although dia dtg lepas semua meja dah kemas.. nasib baik ada lauk sikit2 lagi.. kalau tak aku jugak yg kena masak apa2 yg patut.. boleh pulak dia terlupa weekend tu ada kenduri kat rumah aku dia gi balik kampung kat Perak.. takpelah.. anyway tima kasih bebanyak sebab datang..

HAPPY BIRTHDAY TO IMA SKY!!
semoga panjang umur, murah rezeki, bahagia & berjaya dunia akhirat, insyallah.. kenalah buat tribute utk ima pulak.. takkan dia nak buat kat blog dia.. lagipun aku tahu dia bukan jenis suka kecoh2 besday nih.. hehe..

anyway, today ima has turn to 24 years old (which makes me feel younger.. haha.. aci tak?) alhamdulillah n congratulations to u.. Btw, thanks for the friendship.. i would say that she is the greatest fren (ooppss.. kasilah ima chance hari ni ek..) nak citer sket camne aku boleh rapat ngan ima nih masa kat TIPD (nama glamer bagi SM Teknik PD) masa 1996.. mula2 tgk si ima ni mcm fragile jer. sekali dah kenal.. fuhhhh.. dasat.. sprinter sekolah lagi tuh.. nampak jer kecik. korang jgn main2.. yg paling hebat sekali dia dulu kadet bomba.. hahahhaha.. aku tak leh lupa sampai sekarang camne dia ngan cinot buat isyarat tgn nak gulung paip tuh.. dia pun ketua prep.. igt lagi masa tu aku masuk lambat..(yelah..dia golongan bijak pandai masuk awal, aku golongan kelas elit.. hehehe. bulih ke camtu?) dia terus kasi aku meja prep sebelah dia.. maka, bermula dari situlah episod persahabatan terjalin..

kat kelas pulak PKE 1 tu dialah cikgu aku untuk Lukisan Kejuruteraan (frankly speaking aku failed subject nih.. hehe) tp ima mmg hebat dalam melukis.. tabik spring kat dia.. then dia pun byk tolong aku untuk amali electronics..jgn memain, budak lelaki punya project pun blum tentu boleh sehebat n sekemas dia.. masa kat teknik jugak macam2 pengalaman n memori pahit manis masam kelat masin especially ngan ima n the geng - cr,cinot, ilah koli, mark ela, effi, aini..
pernah satu masa tu diarang nih semua bergaduh ngan aku sebab nya apa tau?? coz aku rapat sgt ngan si aini.. lebih kurang mcm mengabaikan diaorang.. kiranya mmg ramailah nak jadi bestfren aku.. hehehehe.. takdelah.. memain jer..

but apapun, yg paling best pasal ima ni habit tido dia.. takde gaya mcm tgh tido. kalau aku tido dalam kelas mesti kena tegur ngan cikgu.. tp si ima yg duk sebelah aku nih tido cikgu tak perasan pun.. herann222.. tak puas hati pun ada jugak.. but ima mmg selalu back up aku kalau aku tak dtg sekolah..

dats why lah bila aku tak dpt sama belajar ngan dia aku rasa lost sgt.. sadis gilerrr.. dahlah aku dpt kat SARAWAK.. tp ima as i said, she will always be there for u no matter how far u r.. so dia selalu hantar surat, cards, call.. but aku rasa mmg ada hikmahnya tak sama belajar ngan dia. kalau tak berborak jer lah kitaorang.. kengkawan pun tak berkembang.. balik2 dia jugak.. sama jugak bila dpt belajar kat kelantan, UK ni.. yg buat aku terharu, masa raya dia kirim aku baju raya.. tp ima yg lagi haru biru aku tak beraya sgt pun thn lepas.. sebab sakit.. aku keluar2 hospital jer tgk ada pati ikan haruan 12 btol.. sapa lagi kalau bukan si ima hantar pos laju.. parent aku bwk 12 btol lagi so total up ada 24 btol.. nak tak nak aku habiskan jugak ubat2 itu coz dia dah bagi kan.. bukannya ima tak kenal aku nih payah sikit bab2 mkn ubat.. ko jgn tak caya ima..btol.. aku tak buang walau sebotol pun ubat tuh. semuanya aku telan isi dia.. ( tak mcm masa kat teknik..hehe)

nak citer pasal dia mmg takkan habis.. i will always pray for u.. semoga Allah membalas jasa baik ko selama ni.. n thanks for the wonderful friendship.. thanks for being a shoulder to cry on.. and for being a good listener.. and ima she knows everything about me.. no secret at all.. dia mmg tahu jer apa yg aku suka n tak suka..

okie.. HAPPY BIRTHDAY AGAIN!!

with lots of love,
achom.
x tipd 96-97

p/s: this song is dedicated to u..

No comments:

Related Posts with Thumbnails